Almar & Sabrina.reismee.nl

Yosemite National Park

Vanuit Fresno naar Yosemite National Park gereden, ook daar staan kolossale sequoiabomen.

De 'grizzly giant tree' heeft maar liefst een omvang van ±29 meter en daar vlak achter staat een 'tunnel'sequoia, waar een auto ruim doorheen kan rijden. Het is een wondere wereld. Verderop in het park zijn diverse mooie watervallen, die in deze tijd van het jaar het grootst zijn omdat de dooi net is ingetreden. Bij één van de watervallen was het opspattende water zo intens, dat het leek of je in een grote regenbui terecht was gekomen, velen liepen dan ook met een paraplu op en wij maakten snel dat we wegkwamen. In het park was zo'n enorme drukte, dat de auto onmogelijk geparkeerd kon worden en er werd besloten maar door te rijden.

Helaas was de weg naar Glacier Point, één van de grootste bezienswaardigheden, afgesloten. Het park uit gekomen toch nog even een andere route opgegaan, maar na ongeveer 20 km in een sneeuwbui omgekeerd, we zaten op ruim 2.000 m. hoogte en het zicht was door de sneeuwbui ook slecht. Je moet er niet aan denken dat je door de sneeuw de berg niet meer af zou kunnen komen. Gelukkig is ons dat bespaard gebleven. Wel is op de terugweg op ongeveer 10 meter een jonge beer gezien, die langs de weg liep te grazen. Ongetwijfeld zou moeder ook in de buurt geweest zijn, maar die hebben we niet gezien.