Almar & Sabrina.reismee.nl

San Bernardino naar Phoenix

Nu is het al weer juni, dan schiet het op.

Eerst de rit van San Bernardino naar Scottsdale (bij Phoenix). We hebben besloten dit in één dag te doen, om de laatste dag lekker rustig aan te kunnen doen. De rit is wel ruim 600 km. Dus dat wordt 'doorharken'. Toch rijden we 0ngeveer 35 km. om door het Joshua Tree National Park en dat is niet verkeerd gekozen. Ook nu weer een bijzonder landschap en de Joshua Trees zijn apart te noemen. Dieren zien wij vandaag weinig, een enkele overstekend beestje, dat dan zo snel weer verdwenen was, dat moest worden gegokt wat we hadden gezien.

Opvallend was weer de enorme hoeveelheid kapotte autobanden die langs de gehele route aan de kant van de weg liggen. Over een lengte van mee dan 300 km. er rijden speciale auto´s om de rommel op te ruimen, dat lijkt bijna onbegonnen werk.

De temperatuur onderweg liep op tot 102 graden Fahrenheit (meer dan 40 graden Celsius).
Ondanks de enorme afstand waren toch ongeveer vier uur op de plaats van bestemming.
Voor diegene, die nieuwsgierig is waar we nu zitten, gisteravond is onder grote hilariteit het Hyatt Regency Scottsdale Resort in Scottsdale geboekt voor 60 dollar per kamer, normaal minimaal 140 dollar. Het zwemcomplex rond het hotel is enorm, om er omheen te lopen ben je ongeveer 15 minuten kwijt en helaas waren de gondola's dicht, moeten we morgen opnieuw op onderzoek uit. Voor de nieuwsgierigen onder jullie, kijk op: www.scottsdale.hyatt.com