Almar & Sabrina.reismee.nl

Sequioa National Park

Het ontbijt was deze keer bij de prijs inbegrepen dus daar maken we dankbaar gebruik van. Daarna vervolgen wij onze reis en gaan naar Sequoia National Park, waar de grootste boom ter wereld staat. We kiezen voor een alternatieve route, wat achteraf volkomen fout blijkt te zijn.

Na ongeveer 150 km kwamen we er achter, dat deze route naar niets leidt. Het navigatiesysteem stuurt je van hot naar her en steeds weer de mededeling 'berekenen nieuwe route', dus toch maar gekozen voor de terugweg en langs een nieuwe route naar het Sequoia National Park. Onderweg zagen we op het midden van de weg een klein eekhoorntje zitten en tot onze hilariteit verdween dit diertje in een gaatje van het asfalt vlak voor onze auto. Je verwacht alles, maar niet dat een eekhoorntje 'onderduikt' in het asfalt.

We hebben de grootste boom ter wereld gevonden, blijkt de grootste boom in volume te zijn. Dat is wel te zien, een gigant van een boom, met een lengte van 84 meter en een omvang van 31 meter. Het is de General Sherman Tree.

Sabrina en Almar hebben de eerste beer gezien, volgens betrouwbare bron moeten we de komende dagen meer beren tegen kunnen komen, maar dat zullen we wel zien. We overnachten in Fresno en gaan morgen naar Yosemite National Park. Voor de ingewijdenen onder ons die zich afvragen waarom deze route wordt gereden, de Tioga Pass is afgesloten voor verkeer vanwege de sneeuw, waardoor we ongeveer 700 km moeten omrijden. Ja, dat is het probleem in een groot land.