Almar & Sabrina.reismee.nl

Carpinteria naar Oxnard

Vanuit Carpenteria eerst gereden naar Santa Barbara waar het Santa Barbara County Courthouse werd bezocht. Dit gebouw wordt o.a. gebruikt als gerechtsgebouw en bibliotheek. Vanaf de toren is een mooi uitzicht over de omgeving en is ook duidelijk de voormalige gevangenis te zien.

Via Mission Santa Barbara, het provinciehuis, waarop het plein door echte kunstenaars fraai tekeningen op straat werden gemaakt. Dan door naar Stearns Wharf dat met houten planken bevloerd is en honderden meters in het kanaal van Santa Barbara uitloopt.

Van hieruit hadden we een prachtig uitzicht over het water, waar pelikanen aan het vissen waren, zij kwamen aanvliegen en gingen dan loodrecht het water in om de prooi te bemachtigen, een waar spektakel.

Almar en Sabrina hebben ongeveer dezelfde tocht gemaakt en sloten de dag af met een wandeling over het strand in Ventura.
Dan naar Oxnard, waar we Els en Joep gaan ontmoeten (Els is een oud-collega van Bruynzeel)